TORRO tank PRO 1/16 RC Jagdpanther vícebarevná kamufláž - infra IR - Servo

Kód: 3-TOR11416-CA
Neohodnoceno
Značka: TORRO
17 190 Kč 14 207 Kč bez DPH
Skladem e-shop
Můžeme doručit do:
27.11.2024
Možnosti doručení
Polomaketa tanku v měřítku 1:16 s elektrickým pohonem, funkčním infra bojový systém (IR) zvukovým a kouřovým modulem.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Jagdpanzer V (nebo Panzerjäger V) Panther, Jagdpanther nebo Sd. Kfz. 173 byl německý těžký stíhač tanků vyráběný během druhé světové války. Celkem bylo vyrobeno 415 kusů Jagdpantherů. Přestože se jednalo o velice kvalitní typ, který měl účinnou výzbroj, dobrou pohyblivost i pancéřovou ochranu, v počtu pouhých několika set kusů nemohl situaci na frontě nijak ovlivnit.

Vývoj těžkého stíhače tanků, využívajícího podvozku tanku Panther a vyzbrojeného kanónem Pak 43 L/71 ráže 88 mm byl firmě Krupp zadán v srpnu roku 1942. Projekt nesl označení Sd. Kfz. 173 a bojové jméno Jagdpanther. Na konci měsíce byl hotov model ve velikosti 1:10 a v listopadu maketa ve velikosti 1:1. Prototyp stíhače byl dokončen v listopadu 1943 a dne 20. prosince 1943 byl předveden Hitlerovi. Počátkem roku 1944 byla zahájena sériová výroba typu, která dala 425 kusů.

Jagdpanther, jak už bylo zmíněno, vznikl na podvozku tanku Panther. Na trupu byla postavena kompletně uzavřená nástavba s výrazně skosenými stěnami. Vstupovalo se do něj dvěma kruhovými poklopy na střeše nebo jednodílnými dvířky v její zadní části. Napravo od něj byl poklop pro nakládání munice. Posádka byla pětičlenná: velitel, střelec, řidič, nabíječ a radista. Hlavní zbraní byl vynikající 88 mm protitankový kanón PaK 43/3 (anebo 43/4) L/71, který byl použit i u tanku Tiger II. Náměr kanónu byl možný v rozmezí −8° až +14°. Odměr 11° nalevo i napravo. Protipěchotní zbraní byl kulomet MG 34 ráže 7,92 mm (ovládaný radistou) umístěný vedle kanónu; v tanku byly i dva samopaly MP 40. Pro kanón měla posádka k dispozici 57 kusů granátů a pro kulomet 600 kusů nábojů. Pancéřování trupu se pohybovalo v rozmezí 40 až 60 mm, nástavby 25 (vrch) až 80 mm (předek). Kanón chránil štít Saukopfblende („prasečí hlava“) silný 100 mm.

Podobně jako jiné německé stroje i mnoho stíhačů Jagdpanther bylo při výrobě natřeno antimagnetickou pastou Zimmerit, která chránila vozidlo před magnetickými minami.

Stroj vážící víc jak 45 tun poháněl motor Maybach HL 230 o výkonu 700 koňských sil. Ten při jízdě na cestě spotřeboval 280 litrů benzínu na 100 km, ale v náročném terénu se spotřeba vyšplhala až na 700 litrů paliva. Na přelomu let 1944 a 1945, kdy německý válečný průmysl trpěl akutním nedostatkem pohonných hmot, to byl asi největší nedostatek tohoto vozidla, jehož nádrže pojaly celkově 730 litrů benzínu. Na cestě se maximální rychlost pohybovala v rozmezí 45 až 55 km/h a vzhledem k relativně vysoké hmotnosti byl Jagdpanther dobře pohyblivý i v terénu, kde dokázal vyvinout rychlost 25 až 30 km/h.

Výborná pohyblivost, vynikající 88 mm kanón a dobrá pasivní ochrana posádky z Jagdpantheru činily obávaného soupeře ať už spojeneckých nebo sovětských tankistů. V období let 1944 až 1945, kdy Německo čelilo tisícům ruských, amerických nebo britských tanků už ale i přes vydařenou konstrukci nemohlo několik stovek těchto strojů v žádném případě zvrátit situaci na frontách, na kterých byl nasazen. I přes to všechno se pravděpodobně jednalo o nejlepší vozidlo ve své kategorii v celé druhé světové válce.

Jagdpanther byl zařazován do oddílů těžkých stíhačů tanků. Většinu strojů obdržely jednotky Wehrmachtu, ale menší počet sloužil i u Waffen-SS. Prvními jednotkami vyzbrojenými Jagdpanthery byly schwere Panzerjäger Abteilung 559 a 654. Druhá zmíněná jich několik nasadila proti západním spojencům v bojích v Normandii, ale většina z vyrobených strojů bojovala na východní frontě. Na západě se zúčastnily hlavně bojů během ofenzivy v Ardenách na konci roku 1944, kde jich bylo pro tento účel shromážděno 51.

Od začátku roku 1945 byly postupně zařazovány i do stavů sedmi tankových divizí, v kterých měly vytvořit aspoň jednu rotu.

Věrný detailům v měřítku 1:16

S hmotností kolem šest kilogramů je Jagdpanther ideální pro náročného zákazníka. V profesionální edici se vyznačuje vynikající kvalitou barvy airbrush, technologií desek plošných spojů 2,4 GHz a novým reproduktorem. Tento model má vynikající jízdní vlastnosti, širokou škálu funkcí a realistický zvuk. Vysoce kvalitní pásy, hnací a vodicí kola s válečky, stejně jako spodní část trupu a bojová věž jsou vyrobeny z kovu. Mnoho malých dílů a různých samolepek dokonale završuje repliku věrného měřítka.

Ovládání a funkce

Výkonný model tanku má RC ovládání 2,4 GHz. Vozidlo je vybaveno IR bitevním systémem, takže jsou možné bitvy s vozidly ze stejné série. Motory s optimalizovaným točivým momentem dodávají modelu Jagdpanther přesnou a plynulou jízdu. Kovové převody s robustními převody a vylepšeným převodem zajišťují větší výkon. Díky proporcionálnímu ovládání se můžete s tankem přiblížit velmi pomalu a plynule zvyšovat rychlost. Jagdpanther se pohybuje dopředu a dozadu, také s otočením doleva a doprava. Lze jej také na místě otočit doleva nebo doprava. Můžete zvednout a spustit dělo. Realistický zážitek završují různé zvuky motoru, zpětný zákluz hlavně, záblesk hlavně a kouř z výfuku.

Obsah balení a technické parametry/funkce

  • RC Jagdpanther IR, profesionální vydání Torro v měřítku 1:16
  • Dřevěná bedna Torro pro přepravu a skladování
  • Hmotnost: cca 5,2 kg
  • Dálkové ovládání 2,4 GHz
  • Kovová převodovka s převodovým poměrem 1:4
  • NiMH sada 7,2V
  • Nabíječka 220V/7,2 V, nabíjí 400 mAh
  • Generátor kouře a zvukový modul
  • Kouřová kapalina
  • IR bitevní systém
  • zpětný zákluz hlavně + NOVÁ dodatečná funkce ovládaní hlavně díky servu nahoru a dolů
  • záblesk hlavně
  • drobné díly, sada příslušenství, obtisky

Technické vybavení
  • Barva: vícebarevná kamufláž
  • Bojová funkce: IR
  • Pásy: kovové
  • Válečky: kovové
  • Odpružení: Zavěšení na torzní tyči
  • Věž: kovová
  • Spodní vana: kovová
  • Převodovka: ocelová převodovka
  • Měřítko:1/16
  • Edice: Torro Pro-Edition
  • Provedení: RTR model
  • Řádící a pojezdová kola: kovové
  • Torzní ramena: kovová

Varování:
  • Používejte pouze pod přímým dohledem dospělých.
  • Doporučení pro věk: 14+
  • Není vhodné pro děti do 36 měsíců věku.
  • Nebezpečí udušení v důsledku malých dílů

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: