deHavilland DH-4 889mm laser. vyřezávaný

Kód: 3-4SK1812
Neohodnoceno
Značka: DUMAS
2 290 Kč 1 893 Kč bez DPH
Skladem 2-3 dny
Můžeme doručit do:
26.11.2024
Možnosti doručení
Polomaketa britského bombardovacího dvojplošníku v rozsypu pro elektromotor třídy AXI 2208 až 12. Klasická celobalsová konstrukce s laserem vyřezávanými díly, potahový papír, příslušenství. Ovládaná směrovka, výškovka.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Strojem DH-4 se Geofrey de Havillandovi v roce 1916 povedl famózní trik, který úspěšně zopakoval s Mosquitem za druhé světové války - zkonstruoval lehký bombardér, který byl tak rychlý a obratný, že se po odhození pum mohl úspěšně měřit s jednomístnými stíhačkami. A mnohé dokonce předčil - např. 14. října 1918 podporučík US Marines Ralph Talbot s jediným DH-4 sestřelil dvě a zahnal na útěk 10 dalších německých stíhaček Fokker D.VII, což mu vyneslo Kongresovou medaili cti, nejvyšší vyznamenání za odvahu před nepřítelem. DH-4 a pozdější zdokonalené provedení DH-9 (se sedadly letců blíže k sobě pro snadnější komunikaci a lepší souhru) vlastně vytvořily standard, jak má lehký bombardér vypadat, který platil až do poloviny 30. let. Dvojplošník s jedním nebo dvěma pevnými synchronizovanými kulomety pro pilota, jednoduchý nebo zdvojený pohyblivý kulomet na oběžném kruhu pro pozorovatele, pumy zavěšené pod trupem a spodním křídlem... de Havillandy se stavěly masově v Británii a ještě ve větším měřítku v USA, kde se staly nejdůležitějším bojovým letadlem nově budovaného letectva. Po válce jejich vývoj pokračoval - třeba i u nás se v licenci stavěly dopravní DH-50 s uzavřenou kabinou pro 4 cestující (pilot seděl v otevřeném kokpitu, aby "neztratil cit pro létání").

Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem nebo větroňů a pilotáží RC modelu s ovládanou směrovkou a výškovkou. Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostru trupu i křídel, potahování papírem a lakování - jde to díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům jako po másle.

Stavebnice RC polomakety britského lehkého bombardovacího dvojplošníku určená pro pohon elektromotorem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu, plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním a z kovu. Trup je konstruován běžnou minimaketářskou technologií z bočnic slepených z balsových nosníků, které spojíte polopřepážkami a příčkami do příhradového rámu. Výsledné tvary získáte po nalepení několika dodatečných podélníků. Křídla jsou klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů. Drobnou "vychytávkou" je zhotovování obvodových dílů ocasních ploch a koncových oblouků křídel z balsových pásků laminovaných za mokra. Získáte tak snadno překvapivě pevné a velmi lehké díly - a bez použití uhlíku! Výkresy potřebných šablon opět najdete v návodu. Celý model můžete potáhnout papírem dodávaným ve stavebnici nebo vhodnou lehkou nažehlovací fólií s malou smrštivostí, jako je Airspan nebo Litespan.

DH-4 je konstruován pro pohon malým stejnosměrným motorem s převodovkou - např. pohonnou jednotkou GWS, která je zakreslena na plánu. V dnešní době nejspíše zvolíte malý střídavý motor - v takovém případě budete muset překonstruovat motorové lože (doplňte novou motorovou přepážku z 2 mm březové překližky), ale to by nemělo představovat závažnější problém. Pro pohodové létání stačí elektromotor třídy AXI 2208 a Li-poly dvoučlánek 800 mAh. "Namotorování" doporučujeme nepřehánět - je to park-flyer, ne raketa.

Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované díly (kryt motoru...), čirou plastovou fólii na větrný štítek, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, plastová kola, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.



Upozornění

Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů

Rozpětí [mm]889
Délka [mm]635
Plocha křídla [dm2]21.2
Ovládané funkceS,V,M
Náročnost stavbyS2
Náročnost pilotážeP2

Doporučený pohon a RC vybavení:

DUMASRAYFOXYAXI
MotorGWS IPS-S1RAY C2826/12FOXY C2209/24AXI 2208/26
RegulátorJES 006FOXY R-25BFOXY R-25BFOXY R-12B
AkumulátorRAY 7,4 V 800 mAhRAY 7,4 V 800 mAhRAY 7,4 V 800 mAhRAY 7,4 V 800 mAh
VrtuleGWS 8x6"GWS 8x4.3"APC 8x3,8SFAPC 8x3,8SF
Serva2x HS-55
RC soupravamin. 3 kanály

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: